28 Ocak 2013 Pazartesi

Transformice Nasıl Oynanır ?

Öncelikle, wj nedir, nasıl yapılır ? 

Kesinlikle, wj bilmeyen bir fare, her room da adeta yarı ölüdür, kısacası şamana muhtaçtır. Hatta wj bilmeyen şamanlar ise, zamandan çalarlar genellikle. Time killers diyebiliriz wj bilmeyenler için. İşe öncelikle wj öğrenmekle başlayalım. Açıkçası wj, kayda değer sürtünmenin olduğu (friction) her zeminde yapılır. Örneğin bir buz zemininde de wj yapabilirsiniz, bu editörün o buzun friction değerini yükselttiği anlamına gelir. 

Her neyse, öncelikle duvarla aranızda farenizin eninin, 2 katı bir boşluk olsun. 

Wj sayesinde, kimi maplerde rakiplerinize fark atacak, kimi maplerde ise şanslı olduğunu düşündüğünüz birileri birinciliği aldığınızda biraz kızacaksınız. :) 

 
--------------------------------------------------------------------------------------------
Spirit jumping nedir ? 

 

Spirit jumping, haritanın belirli bir koordinatına gitmek için inşa etmekle uğraşmaktansa, kısa yoldan, bir yerden bir yere varma imkanı sağlar. Ayrıca, düşmekte olan farenin ya da şamanın, kendisini ölümden döndürmesini de sağlayabilen, mucizevi bir olaydır. 

 

Yapımı şu şekildedir, eğer karşı tarafa geçilmek isteniyorsa, mesela sola, farenin kıç hizasına resimdeki gibi denk gelecek şekilde spirit çakılır. Ardından [A] tuşu havada koşulup (bu sayede zamandan kazanılır) bir parmak [A] tuşuna basılı iken, diğeri ile tam bu esnada [2] tuşuna basılır ve [W] ile bir kere zıplanır, farenin biraz altına tekrar spirit çakılır. Tabi çakarken fazla yakından lazım, sonuçta fare biz spirit çakarken aynı zamanda da düşüyoruz. Arada fark olsun. 

Yok yüksek bir yere wj yerine tercih edilecekse, farenin tam alt ortasına spirit çakılır, [D] tuşu ile fare sağa koşturulur (havadayken), fare havada koşarken [2] tuşuna basılır, bu şekilde kazanılan zaman zarfında [W] ile zıplanır ardından tekrar spirit çakılır. Yeterince kavrarsanız, güle oynaya sj yapabilirsiniz. 

Ayrıca belirteyim, ikili şaman maplerinde şaman olursanız, başladığınız delik rakibinizin deliğidir. Hemen kilitleyin. Aşağıda, yanımdaki delik pembe, rengim ise mavi. Dolayısıyla başladığım delik, rakibimin deliği oluyor. 

 

Peyniri almak için illa ki ortasına ya da sonuna kadar gitmek, sizi rakiplerinizden geri konuma düşürür. 3te1i kadarına yaklaşmanız yeterlidir. 

 
--------------------------------------------------------------------------------------------
Top (Ball) 

 

Kısa ve kaygan duvarın üstüne çıkmak

Oldukça kısa ama aşılamayan, sürtünme oranı sıfır olan (örneğin buz) bir takım duvarlara çıkamadığımızda, çıldıracak gibi oluruz. Yakınlarda herhangi bir top var ise, kalabalığın ardından şansımız yaver giderse, topun üzerine çıkıp, duvarın ucuna atlayabiliriz. Tabi bu durum kalabalık ortamlarda pek olağan olmayacaktır ancak, bilgi yine de bilgidir diyorum. Tabiki anvil gibi, diğer araçlarında desteği olacaktır yükseklere atlayabilmemiz için, ancak bilirsiniz ki toplar esnek yapıları nedeniyle half-trampolinedir. :) Bu durumda daha yükseklere zıplamamızda kaçınılmaz olacaktır, anvil, kasa gibi eşyalara oranla. 

Kısayoldan hedefe ulaşmak. 

Bir harita düşünün. Zikzak şeklinde, aşağıdan yukarıya doğru sabitlenmiş topları aşmamız isteniyor peynir için. Eğer gerçek bir pro iseniz, tabiki de ayaklarınızın her topa basması gerekmeyecek. Resimde gördüğünüz haritadan bir kesite baktığımızda, çoğunluk ya da editör için farelerin, yukarı çıkması için, sağındaki, bir sonraki topa atlaması daha olağan. Ancak hayır, farenin üstünde durduğu topa, bir kez zıplaması, (zıplayıp sekerken asla hemen zıplamayın, bırakın top yarı trampolin görevini görsün, sizi biraz daha yükseğe çıkarsın, topla aranızdaki en yüksek mesafede zıplayın) ve ardından hemen bir üstündeki topa walljump yapması gerekiyor. Walljump, farelerin iç içe olmadığı maplerde bile, başka bir fare üzerinde yapılabilir. 

 

Aynı şekilde aşağıdaki resimde de, bir önceki yolu uygulayacağız. Üstteki tahtaya varmak için, illa kalan 2 topa da çıkmamız gerekmiyor. Yukarıdan aşağı, 4. sıradaki toptan 3. sıradaki topa atladığımızda, hafif yukarı sekmiş oluruz. Bu sekişimizin ardından, yükseldiğimiz maksimum mesafede tekrar zıplayacağız, ve ardından hemen tahta çubuğun ucuna walljump yapacağız. Zamandan tasarruf ediyoruz böylelikle. 

 
---------------------------------------------------------------------------------------------
Balon (Balloon

 

İlk balon, bana takılsın istiyorum! 

Sadece balonun takıldığı offical bir map var, denk gelmişsinizdir çoğunlukla. Ne spirit, ne başka birşey. Haliyle şaman ortaya geçen tüm farelere balon takmak zorunda. İşte tam bu noktada gözünüz şamanda olsun, balon takması için oluşan büyü tepkimesini, beyazlığı gördüğünüz anda hemen balonun hizasına geçin ve balon takımı için geçen sürenin bitmesine ramak kala hareketlenin. Büyük ihtimalle yukarı ilk çıkan, sizin fareniz olacak. Bu yöntem, benzer tüm mapler için geçerli. Şamanınız inşa etmemekte direnir ya da yakın bir arkadaşına balon takmak isterse. 

Balon takılı farelerin sizi taşıması. 

Farelerin iç içe geçmediği, Collision türünde bazı mapler var. Bu mapler bana göre oldukça can sıkıcı. Bu maplerde şamanın dibinden ayrılmamalısınız. Eğer şaman, diğer farelerin onu itmesine, onun inşasına engel olacak hareketlerde bulunmasına daha fazla dayanamazsa, muhtemelen balon ile deliğe sokmak isteyecektir herkesi. Tabi genelde bir iki fareye balon takar, sonrasında yaramaz farelerin engellerine takılır vs. vs. Belki sadece kendine balon takmak isteyebilir. Her neyse, baktınız ki ilk balon takılan fare X, hemen Xin üstüne çıkın, aman diyeyim denge unsuru çok önemli. Ufak bir hatanızda tüm planı yerlebir edebilirsiniz. Neyse ki başarıyla farenin üstünde durabildiniz, deliğe yaklaştığınız anda hemen zıplayın. Bu sayede alttaki balon takılı fare en iyi ihtimalle 2. olacak. :) 

Balon takılı çubuk ve kasadan deliğe girmek. 

Resimde gördüğünüz türden manzaralara alışıksınızdır büyük ihtimalle. Şamanların bazıları, herkesi deliğe sokmak için bu yolu seçebilir kolay gözükmesi açısından. Muhtemelen bazı trollerin ya da art niyetlilerin sayesinde bu araç gerektiğinden fazla sağa sola kayacaktır. Baş göreviniz delik hizasından fazla uzaklaştırmamanız olsun kendisini. :) Deliğe yaklaştığınız anlarda, kalabalığın az olduğu tarafa çıkıp, deliğe girebilirsiniz ancak bu noktada biraz aceleci olmak lazım, hatta mümkünse en başından beri kalabalığın olmadığı tarafta durmak en iyisi. Tabi bu durumda, sizin desteğiniz olmadan, en azından 1 farenin desteği olmadan bile araç çoktan daha sola ya da sağa sapıyor olabilir. Kasa hafif eğri durduğundan (çoğunluk etkisi) deliğe doğru zıplarken, kayma etkisinden yararlanarak deliğe pat diye değilde, kasanın aşağısına doğru hafif kayıp, ardından deliğe girmek daha mantıklı. 

 

Balon takılı kasadan deliğe girmek. 

Tamamen denge meselesi. Oldukça fazla zıplayın, örneğin 3 5 kişi bile olsa kasanın üzerinde durmak oldukça zor olacaktır. Her zıplayışınızda, kasanın istikametine ulaşmak, vardığı yere tekrar ayak basmak daha kolay olacaktır. Aksi takdirde düşüş kaçınılmaz olur. Resimdeki hizayı korumak iyidir. 


Havadaki peynir için takılan balonun, hedefini şaşırması. 

Bu tarz durumlarda eminim ki klavyenizden hiç eksik olmuyordur, "s,p,i,r,i,t" harf takımı. :) Çözümü ise şu, örneğin fare size peynir hizasından ötede balon taktı. Bekleyin. Ekrandan kaybolmanız lazım, çıkın yukarılara. Yukarı çıkmanında bir sınırı var ancak, ne kadar yukarıdan düşerseniz, o kadar fazla mesafe katedebilirsiniz demektir. Alttaki resme bakalım. 

Üstteki kısımda, faremizin peynir hizasında aceleci davranıp atlaması, ve peyniri alamaması görünmekte. 

Altta ise faremizin sabredip, biraz daha yukarı doğru yükseldiği anda, peynire doğru koşup, daha peynirin üstünde iken atlaması ve peyniri kapması görünüyor. Ne kadar yüksekte isek, birşeye doğru koşarken daha fazla şanslıyız demektir bu. 



Çevik davranıp, hedefe erken ulaşmak. 

Bir harita geldi ve şaman balon takarak sizi peynire ulaştırmak istiyor. Aksilik buya, 2. balon size takıldı. Sizden daha yukarıda biri var. Eğer wj biliyorsanız, üsttekinin altında da olsanız, kendisini geçebilirsiniz. Biraz acemi ya da riski sevmeyen biri olması gerekli. Eğer kendisi anlattığım gibi biriyse, bu sizin işinize gelecektir. O tam anlamıyla balonun kendisini zeminin üstüne çıkarmasını bekleyecek, siz ise zeminin altı kafa hizanıza geldiği anda, hemen wj yapın. Seri iseniz sizden önce balon takılan arkadaşı geçmiş olmanız muhtemel. 
-------------------------------------------------------------------------------------------

Trampolin (Trampoline) 

 

Hedefe daha hızlı ulaşmak. 

Mapin ters göründüğü, trampolinli bir map var, numarasını bilmiyorum ancak bilirsiniz. Örneğin bu mapte, ilk hedefimiz trampolinin tam ortası olmalıdır. Her yükselişte, trampolinle aramızdaki mesafenin en fazla olduğu anlarda tekrar zıplıyoruz. Bu detayı asla unutmayın. Ortadaki duvarı aştığımızda, aşağı düşerken trampolinin sol tarafına düşmeye çabalıyoruz. Böylece peynirin olduğu tarafa, koşmaktan daha hızlı bir şekilde uçmuş olacağız. Kendimizi frenlememiz önemli tabi. Ardından peyniri alıp, belirttiğim zıplama şekli ile ortadaki duvarı geçiyoruz. Eğer sağda, trampolin kalmışsa ve trampolin ortadaki duvarın dibindeyse, hemen sağ tarafına doğru zıplayıp , hızlı bir şekilde deliğe ilerliyoruz. 

Trampolin ile hedefe ulaşmak için, yeterli yükseklik elde edildikten sonra, gidilecek yöne göre sağ veya sol tarafına düşülür. Bu olay bariz bir şekilde, fazla yükseğe zıplanılıpta koşularak hedefe varmaktan daha kazançlıdır. 


-------------------------------------------------------------------------------------------
Trampolin (Ground) 

Resimde de gördüğünüz gibi yukarıdaki küçük trampolindir. Ground türünde olanında ise, peynir sağda ise, sağa doğru daha hızlı varmak için, yeterli yüksekliği sağlayın, ortalama 3 zıplayış. Ardından trampolinin sağ köşesine denk gelecek şekilde farenizi düşürün. İlk başlarda, hatta kimi zaman başarısızlıkla da sonuçlanabilir. Ancak başarılı olduysanız, rakiplerinizden 1 - 0 öne geçtiğiniz kesindir. Ortada 4 adet uzun trampolin çubuklarının olduğu map için şunuda not düşeyim, Velevki geçtiniz, siz peyniri deliğe sokmak için dönerken, rakipleriniz geriden geliyor. Sakın ola ki aradaki farkı daha da açmak, bir nevi hava atmak maksadıyla aynı yöntemi uygulamayın. Ne kadar işin ustası olsanızda, bir bakıma şanstır ground trampolini ile köşe uçuşu yapmak. Usul usul deliğinize girmek için zıplayın siz. :) Olası bir düşüşte, "keşke"lerle dolu düşüncelere kapılmamak adına en azından. 

 
---------------------------------------------------------------------------------------------
Buzlu zemin (Ice ground) 

Eğri buzlara tırmanmak. 

Buzlu zemin çoğunlukla karşımıza bootcamplerde çıkar. Ancak bootcamp e daha sonra değineceğim. Kimi zaman buzlar, hafif eğri bir halde karşımıza çıkabilir ve tırmanmamız isteniyor olabilir. Ve hafif eğri buzlara, düz bir şekilde tırmanmak imkansızdır. Mutlaka wall jump yeteneğinizi (yetenek mi dedim, yok öyle birşey) konuşturmalısınız. 

Üst tarafta, normal zıplama yöntemiyle nasıl başarısız olacağınız gösteriliyor. Altta ise wj ile gayet rahat çıkabileceğiniz. 

 

Köşeler sayesinde, daha hızlı ilerlemek. 

Trampolin groundda belirttiğim gibi, buz ile de köşe zıplayışları yaparak, daha ileri mesafeler kat edebilirsiniz. Örneğin iki duvar arasında koşup zıplanıp tırmanılacak kadar dar bir boşluğun olmadığını düşünelim. 

Üst tarafta düz koşarak nasıl karşıya ulaşamayacağımızı görürken, altta başarıyla sonuçlandığını görüyoruz. Başarılı bir sonuç için, önce zıplayıp, ardından hedef soldaysa sol köşeye düşüp, karşı duvara doğru uçuyoruz. 

 

 

Karşıya ulaşmak için, havada ne kadar yüksek bir konumdayken zıplıyorsak o kadar iyi. (Biliyorsunuz, faremizin sürtünmeye sahip olan (buz harici) her nesneye çarptığında, düştüğünde tekrar atlama hakkı oluyor.) Yere ne kadar yakın isek, karşıya ulaşma ihtimalimiz o kadar zor. Peki neden ? Şöyle ki, farelerimiz havada da koşabiliyor, mesafe katedebiliyor. Bu yüzdendir ki, ne kadar fazla yüksekte isek, zıplayışımızda bile havada koşmaya, en azından mesafe kat etmeye devam eden fare, karşıya başarıyla ulaşıyor. Bahsettiklerim her türlü nesne için aynı sonucu verir. Aralarında geniş boşluk olan iki normal duvarı da düşünebiliriz, eğer boşluk yüksek oranda değilse, yanlız normal bir şekilde karşıya geçilemiyorsa, köşe faktöründen faydalanıp henüz yüksekteyken zıplayıp karşıya geçmemiz doğru olur. 

 

Kayan groundları, ki bu genellikle buz olur, hedefe daha hızlı ulaştırmak. 

Bir kaç mapte, buz kütlesinden düşmeden, peyniri alıp deliğe varmamız isteniyor. Bu tarz maplerde, eğer bazı art niyetli arkadaşlar, ters istikamete doğru itmeye başlarsa bu kütleyi, sizinde aşağı düşmeden, kütlenin üstündeyken bu olaya nasıl engel olacağınızdan bahsedeyim. İki yol var. Birinci yol kolay, nereye doğru koşarsanız, kütle o doğrultuda ilerleyecektir. Örneğin peynir sağdayken, sağa doğru koşarsanız, kütlede sağa ilerler. Ancak yere düşmemek için, tekrar başa dönmemiz gerekmekte. İşte bu doğrultuda, kütlenin sağa gidiş hızı yavaşlayacaktır. Bu yüzden sol tarafa olabildiğince yere ayak basmadan, zıplayarak gitmek uygun olur. Bu dediğim bir fare için geçerliydi. Şimdi de çoğunluğu düşünelim, bazen kütle olabildiğince hızlı ilerler ve çoğunluk düşer. Evet, bunun sebebi tekniktir ancak temelinde, çoğunluğun koştuğu taraf yatar. Sağa ise sağa, sola ise sola. Çoğunluk nereye doğru koşar ise, kütlede o doğrultuda ilerleyecektir. 
Bir diğer yöntem ise, ki bu biraz riskli ve daha etkin. Peynirin sağda olduğunu varsayarsak, kütlenin sol köşesine gidip, hafif alçalarak sağa doğru koşup itiyoruz. Sadece itebileceğimiz oranda alçalmamız gerekir, aksi takdirde düşmek kaçınılmaz olur. Baktıkki fazla alçalıyoruz tekrar zıplayıp aynı şekli uyguluyoruz. Alçalıp itiyoruz, yukarı zıplayıp yine alçalıyoruz. Bu şekilde hedefe ulaşmamız kolaylaşacaktır. 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------
Lav zemini (Lava ground) 

Lav zeminini aşmak. 

Lavlar genellikle pek çok fare için tehlikelidir. Karşıdan karşıya geçerken, üzerinden zıplarken. Aslına bakarsanız, bu konuda kesinliği yoktur lavın. Şayet iyi bir pro bile olsanız, zaman gelir lava bir anda yok eder sizi. Oysa siz lavı onlarca kez geçmiş olsanız bile. Resmi bir mapte, ortada uzunca bir lav ve ucunda almanız gereken bir peynir var. Nasıl alacağız ? Basit. Öncelikle, lav üzerinde ne kadar az zıplarsanız, karınızadır. Pek şanslı olamayabilirsiniz çünkü. İlk atlayışımızı, olabildiğince ileri düşeceğimiz şekilde yapalım. Yani neredeyse, lavın 4te1 ini katedelim. Düşerken parmağınız her an w ya da yukarı ok tuşuna basılı olsun. Durmadan basın. Tabi bir parmağın w tuşuna basarken, diğeri de d tuşuna basılı olsun. İşte burası daha riskli, 2. düşüşünüzde olabildiğince zorlayın kendinizi. Saniyede 5 6 kez denk gelecek şekilde yorun parmaklarınızı. Eğer tekrar yere düştüyseniz, operasyon tamamlanmış demektir. Bir nevi şans. Ne kadar çok basar iseniz, bu şansı da o kadar yükseltmiş oluyorsunuz. Yanlız şunuda unutmayın, eğer tam peynirin üstüne düşer iseniz, fazla yüksekten düştüğünüz için tekrar sekiyorsunuz, bu durumda tekrar zıplayıp lavın tam ucuna koşmaktan daha hızlı ulaşabilirsiniz. 

Bir harita düşünün, örneğin bir yerinde lav zemini olsun. Ve editör, peynir için yukarıya doğru bir yol yapmış olsun. Eğer lav zeminini alt etmeyi biliyorsanız, bu yolları tırmanmadan, direkt yukarıdaki peynire ulaşabilirsiniz. Aklınızda bulunsun. 
------------------------------------------------------------------------------------------
Çikolata zemini (Chocolate ground) 

Eğri çikolataya wj yapmak. 

Oldukça eğri bir çikolata zemini düşünün. Evet belki görünüşte, size zor gelebilir ancak, bahsettiğim şekilde çikolata zemini olan bir çok map ile karşılaşabilirsiniz. Bunları nasıl geçebileceğinize değineyim. 
Eğrilik oranı arttıkça, yapılan wj zorlaşır. Zorlaşması demek, öyle pata küte duvara abanıp, 90 derecelik çikolata veya normal derecelerde wj yapmaktan uzaklaşması demek. Ne kadar eğrileşirse, o kadar temkinli davranmalısınız, hemen zıplaya zıplaya değilde, daha sakince, 2 saniyede bir gibi. 

Eğri zemine sahip çikolata duvarlarda, faremizin kafasını ilerlemek için zıplayışımızın başında duvara çarpmamak gerekir. Yükseldikçe, duvara biraz abanıp, konumumuzu kesinleştirmemiz şart. Sakince, ama yine de biraz çevik davranmak lazım. Bunun dışında, duvar çok fazla eğrilmedikçe çıkış sizi pekte zorlamayacaktır. 

Sekme etkisini kullanarak daha hızlı ilerlemek. 

Aşağıda gördüğünüz mape rastlayanınız olmuştur. Ortadaki çikolatadan düşer düşmez, faremiz bir kez daha sekiyor. İşte bu sekmenin ardından, ayağımız yere basmadan tekrar zıplar isek, peynire ulaşırken zamandan kısmış oluyoruz. Zira çikolatanın sürtünme oranı biraz fazla, koşarken normalden daha yavaşız. 

 
---------------------------------------------------------------------------------------------
Drag 

 

Size atılan dragı, faydanıza kullanmak. 

Birçok şaman ve özellikle troller, adeta kaderleri kendisine bağlı olan farelerle eğlenmek ister. Ve bunun için en basit yol, dragdır nihayetinde. Düşünelim, şamanımız bir troll ve herkesi öldürmüş, bir biz kalmışız. Şaman hiç durur mu ? Bastı drag butonuna, yolladı dragı. Şimdi bu noktada dikkat etmemiz gereken etmen, eğer şaman ne çok yüksek, ne de çok alçaktan atmıyorsa, işimizin zor olacağıdır. Ortalarda bir yerden atıyorsa, zıplamamız daha faydalı tabi. Alttan ya da ortadan atılan, yani bize bu mesafelerden ulaşan dragların ne tam üstüne, ne de tam dibine çarpmamız gerekiyor. 

 

Alttaki resimde gördüğünüz noktaya çarpmamız en iyisi olur. Tabiki belirttiğim yere çarparken, daha doğrusu çarpmadan önce zıplayıp, çarpan dragında etkisiyle havalanıp, tekrar zıplama hakkı elde edip ve zıplayıp hedefe ulaşmış oluyoruz. 

 
-------------------------------------------------------------------------------------
Sihir (Conjuration) 

Bazı maplerde, şaman olarak bütün yolu sihir aracılığıyla inşa etmemiz istenir. Ardından herkesi yuvaya sokarken, bir troll hem intihar etmez, hemde vakit kaybettirirse, onu duvar içinden geçirip yere düşürmeye çalışıyoruz. Yanlız öncelikle etrafını kapamamız, ardından yukarıdan aşağıya yavaşça yol yapmamız gerekli. 

 
---------------------------------------------------------------------------------------
Bootcamp 

Bootcamp, /room bootcamp komutuyla ulaşabileceğiniz, usta oyuncuların kapıştığı bir roomdur. Bu odada dikkatli olmanız gereken bazı maddeleri sayacağım. 

Ebatı küçük zemine çarpıp hedefe ulaşmak. 

Öncelikle, genelde buz olsun, normal duvar olsun, çikolata olsun. En ufak ebatlarda, bunlara çarpıp karşıya geçmeniz istenir. Bu noktada gitmek istediğiniz yönün köşesine çarpmanız gerekiyor. Aksi takdirde rakipleriniz sizi çoktan geçmiş olacak. Bu ufak ebatlı duvar parçası, yüksekte ise, çarpıpta uçtuğunuz zaman hemen zıplamanıza gerek yok, ortalarda bir yerde zıplamanız daha faydalı. Fakat aşağılarda ise, çarptığınız anda zıplamanız şart. 

 

İnce duvarın altından, diğer tarafına geçmek. 

Genelde ince bir duvarın öteki tarafına ancak altındaki çikolata parçasını kullanarak geçmemiz istenir. Hatta bazen çikolata da yoktur orada. Ben çikolatalı için konuşacağım, resimdeki gibi bekleyin, tam düşerken bir manevra yapın ve sağ tarafa geçin. Eğer dönüşte peynirinizle aynı yöntemi kullanmanız gerekecekse, peynir ile kendinizin alçalması gerekiyor. Yani kısa aralıklarla parmağınızı a ya da d tuşundan çekmeniz şart. 

Bunun birde kalın olanları var. Onlarda ise yöntem biraz farklı. Yine aynı şekilde geçeceğiz fakat, bu sefer yere düşerken biraz daha bekleyeceğiz. Mesafeyi uzatacağız. Ancak bu şekilde karşı tarafa geçebiliriz. 

 

Ortasında dönen tahta olan map. 

Resimde gördüğünüz map i geçmenin zor olduğunu düşünürsünüz, ancak o kadar da zor değildir. Önemli olan, hiçbir zaman ilk giden olmamaktır. 2. sırada iseniz, peynire ulaşma ihtimaliniz yüksektir. Dönerken ise tek başınıza gideceğinize, 1. giden ile aranızda çok ufak bir mesafe olması yararınızadır. Hatta berabere. 

 
---------------------------------------------------------------------------------------
Bazı maplerin püf noktaları. 

Map 23. 

Aşağıdaki map tanıdık gelmiştir. Bu ve türevleri maplerde, öncelikle ilk basamağa ulaşmak için, çok ilerilere atlamayın. Bu durumda biraz duraksayıp, 2. basamağa öyle atlamanız gerekecek, zamandan çalmış olacaksınız. Resimde okun belirttiği noktaya atlayın, bir parmağınız peynire kadar w tuşunda olsun. Basılı tutmanız yeterli. Dönüşte de bu tekniği uygulayın. 

 

Map 99. Karanlık map. 

Sağ ve solda üçer adet duvarların ve aralarından birinde peynirin bulunduğu karanlık odalarda, çoğunlukla peynirler sağ tarafın ilk duvarının sağı, solun ise sol tarafında yer alır. 

Aşağıdaki map 61, bu mapte ilk gözüken peynir bir tuzaktır, gerçek peynirin çıkma saniyesi tam 1:48 saniyedir. Belirttiğim saniyede peynirin hizasından hemen deliğe doğru koşmaya başlayın. 

 

Aşağıdaki mapte ise şaman sadece top kullanarak peynire ulaşmamızı sağlar, ancak daha hızlı davranırsak 1. olmamız içten bile değil. Yanlız, peynir için atlarken hangi noktadan zıplayacağımızı da belirttim, kafanızı üst duvara çarpıpta yere düşmeyin diye. 

 

Aşağıdaki map ise map 60tır. Hediye kutusunun olduğu noktada peynir vardır, ancak bu da bir tuzaktır. Gerçek peynir gördüğünüz noktada tam 1:50 de çıkar. 

 

Map 53 te ise, iki şaman birbirlerine meydan okurken, kalabalık beklerken size 1. olma fırsatı sunar. Resimdeki kırmızı nokta atlayacağınız yeri temsil eder. Kırmızı nokta hizasında zıplayacaksınız. Wj yapıp gireceksiniz. 

 

Map 81 de ise, şaman acemi veya afk olduğu anlarda, belirttiğim noktaya gidin. Wj yapın ancak püf noktası şurada, map 81 in uçma etkisi 7 8 saniye sonra başlıyor, farenizi gördüğünüz duvar yüksekliğinin en üst kısmına 1:53 te getirin ve uçma etkisi bitene kadar ya da bitmesine az kala sakın normal wj yapmayın. Siz duvarda koşar iken, uçma etkisinden korunuyorsunuz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder